2012年11月23日

關於worry & upset(舊網上日誌)



在執拾舊筆記時,隨手拿來2005年橋樑課的筆記,看到當中的一頁紙,而我很確定當年我有寫BLOG的,但舊的BLOG已隨歲月被刪除,我在自己外置硬碟裡找回有關的文章,重POST在這裡,過了這些年,還是很有用的資料!!
希望對你們有用 ^^

October 28, 2005
worry & upset
今天坐下來靜靜地執拾筆記時,發現了這頁紙,很適合某部份人看....(特別是那些常常很擔心很多東西的人....好似我那樣....呵呵...)

很多時候也被問到如何處理擔心和不開心的事情,這次來英國上課時,老師用了一個很好的方法和解釋,為何我們不要worry too much...
她說...很多時候我們擔心事情或是因為某些事情不開心,其實是一個自我成長的"processing",只在於我們使用一個什麼心態去面對事情...還有用一個什麼的心情去面對而矣....這就是我們的"選擇"!!

我很喜歡她用這個比喻:我們的心情,可以像是選擇什麼樣的cd在我腦裡播放那樣....我們要處理的,是那些會影響身體健康的負面情緒.照用英文記述如下:
worry/ upset about something -----> "processing"
= lossing energy in negative...can do nothing but make the things bigger
physical issue <-----> base to emotional stuff (so, we need to sort it out)
'CHANGE ENERGY'
- breath deeper: feel any place in your body feeling okey or not?
- idom: ' the knee are listening' or we can say 'CD in my head'
we have a choice to choose a different CD....top find another thought is better for this time. Something is more positive....Put that CD On!!
it will automatically change the chemisty on our body
Let think about the Toning Fork using in piano or violin. we also get the ability to make that difference quickly. We got many potental, like the equilibrium bottles in Aura-Soma, it is KEY to change chemistry in our body.
Letting go = NOT pulling & NOT pushing, JUST BE PRESENT!!

沒有留言: